Pàgines

dijous, 19 de juliol del 2012

Aprendre a ensenyar

palmera+núvol
S'ensenya o només s'aprèn?

Cada estiu em toca repensar les classes que dono a l'ESCAC. Imagino que sóc un dels alumnes i que trobo algú que no només em repeteix el que està als manuals i als llibres, sinó que em fa venir ganes d'aprendre i em suggereix camins.

S'ensenya (so i cinema)  d'una manera estructurada, planificada. De vegades em pregunto si massa.  Potser és perquè jo, i molts d'altres, hem après fraccionadament, a salts, a batzegades, sense gaires enllaços. Hem anat aprenent amb moltes zones grises, amb molts interrogants i llacunes, en una discontínua descoberta sense programa! Aprenent i oblidant. Tot plegat t'obliga - si en tens ganes - a no deixar d'aprendre mai.

Algunes Quotes About Teaching:
  • The object of teaching a child is to enable him to get along without a teacher.” - Elbert Hubbard
  • Those who know, do. Those that understand, teach.” - Aristotle
  • To know how to suggest is the art of teaching.” - Henri-Frédéric Amiel