Pàgines

dimarts, 19 d’octubre del 2010

Rafael Poch Balasch

Rafael Poch Balasch
En Rafael Poch Balasch ens ha deixat, sobtadament: va morir aquest diumenge passat, amb 66 anys.

Ell em va acollir als estudis Gema-2 (al carrer de Sardenya, 228, Barcelona), on feia de director tècnic. Així, jo, amb 20 anys, vaig poder entrar al món de la gravació de música i so.

El meu primer dia de feina va ser el 10 de novembre de 1969: fa més de 40 anys! Aquell matí el mestre Josep Casas Augé estava gravant l'orquestra pel disc "Festa Major" de La Trinca. Aquell esclat encara no se m'ha esborrat. Durant unes quantes setmanes no vaig tocar de peus al terra...

En aquell estudi immens, que havia sigut iniciat, tècnicament, per Pere Ullod, hi varem treballar una colla de tècnics: Rafael Poch, Luis Montero, Enric Català, Xavier Batllés, Joan Sirvent, Josep Maria Rodón, Jordi Vidal, Joan Vidal...

En Rafael va ser un bon mestre, un bon company i un bon amic. És bonic pensar que, quan ja no hi som, sempre queda en els demés una part nostra, com una petita llavor.