Pàgines

divendres, 19 de maig del 2006

Capacitats

El King Kong de l'any passat és una immensa producció. Tot un procés llarg, complex, laberíntic, enorme, esgotador i molt tecnològic.

Encara que aquí treballem més com a franctiradors artesans, admiro la capacitat que demostren alguns equips en algunes pel·lícules. La capacitat de fer rodar tants engranatges petits i mitjans dins d'altres molt més grans que els contenen. La capacitat de coordinar tants departaments diferents treballant per a un sol projecte.

És evident que res d'això es pot improvisar. Són maneres de treballar molt disciplinades però que no han perdut inventiva ni empenta. Segurament hi ha, en molts d'ells, passió pel que fan. Potser és en això en l'únic que coincidim.

Al Post Production Diary hi ha 36 movies sobre tot el procés per fer aquest King Kong. Cada movie és una setmana menys que s'acosta a l'estrena.

Setmanes on toca so:
  • setmana 30: gravació d'efectes sonors,
  • setmana 23: muntage de so,
  • setmana 18: ADR (Automatic Dialogue Replacement, o sia doblatge),
  • setmana 15: foley (o sia, efectes de sala),
  • setmana 13: música (A),
  • setmana 7: mescles de so,
  • setmana 7: mescles de so,
  • setmana 5: música (B),
  • setmana 4: música (C).